Az Assassin’s Creed máig az egyik legközkedveltebb kalandjáték-szériának számít. A 2007-ben megjelent első részt számos folytatás követte, a játék pedig a mai napig hatalmas rajongótáborral bír. Mindenkinek más-más epizód számít favoritnak, azonban egy dologban szinte minden rajongó egyet ért: a széria sikerének egyik kulcsa, a zene!
Az érdekesebbnél érdekesebb történelmi korokban – így pl. a ptolemaioszok Egyiptomában, a 15. sz.-i Rómában és Konstantinápolyban, az amerikai függetlenségi háborúban, a Karib-tenger kalózai között, a 18. sz.-i Párizsban, vagy a viktoriánus Londonban – játszódó részek közül legtöbben talán az Assassin’s Creed II-vel, mások a Brotherhood-dal játszottak és játszanak a mai napig, de sokan az Assassin’s Creed IV: Black Flag-re esküsznek. A széria megélt nagy sikereket és kudarcokat is egyaránt, utóbbira sokan a Liberation-t és a Rogue-t hozzák fel példaként.
Ebben a cikkben viszont nem is kimondottan a játékokkal foglalkozunk, mivel elhoztam Nektek az Assassin’s Creed-játékok legjobb zenéit!
Női zeneszerzők az Assassin’s Creed fedélzetén:
Fontosnak tartom, hogy a széria több női zeneszerzővel is büszkélkedhet. Ennek pedig én kifejezetten örülök! Oly annyira, hogy egy, a női film-és játék zeneszerzőkről szóló cikket is szeretnék majd írni. Egyrészt azért, mert megérdemlik, másrészt, mert úgy vélem, méltatlanul mellőzve vannak férfi munkatársaik mellett. Na, de vissza a lényeghez:
- Elitsa Alexandrova komponálta az Assassin’s Creed: Rogue zenéjét, melynek albuma számos remek zenét rejt.
- Sarah Schachner, a fiatal zeneszerző hölgy (az iménti képen, fent) szerezte nem csak a legújabb Assassin’s Creed, az Origins zenéjét, de – két másik kollégája, Chris Tilton és Ryan Amon mellett – ő volt az Assassin’s Creed: Unity harmadik zeneszerzője is. Ez pedig nem lekicsinylés rá nézve, mivel mind három zeneszerzőnek más és más feladatköre volt a munkálatok alatt. Érdekesség, hogy Sarah-t a pályája kezdetén az a Brian Tyler karolta fel, aki később fel is ajánlotta neki a lehetőséget, hogy együtt dolgozzanak az Assassin’s Creed IV.: Black Flag-en!
- Winifred Phillips nem csak, hogy az Assassin’s Creed: Liberation zeneszerzője, de egyben vokál énekese is volt!
Hasonlóan a játékokhoz, az egyes részekhez komponált zenék esetében is ki ezt, ki azt preferálja. Ugyanakkor, a zenék pozitív megítélését nagyobb mértékű egyetértés övezi, mint a játékok minőségét. A széria készítése során több zeneszerző munkásságával is megismerkedhettünk, voltak kisebb és nagyobb nevek is a listán. A széria talán legközkedveltebb komponistája az Assassin’s Creed I-II, a Brotherhood és a Revelations zenéit szerző Jesper Kyd.
Brian Tyler (munkásságáról anno itt írtam cikket!) a sokak által kedvelt Assassin’s Creed IV.: Black Flag zenéjét komponálta, mely az egyik személyes kedvencem, bár talán kissé elfogult lehetek, ugyanis Brian Tyler az egyik kedvenc filmzeneszerzőm.
A The Walking Dead zenéjét is jegyző Bear McCreary-nek köszönhetjük az Assassin’s Creed: Syndicate – Jack the Ripper; Cris Valesco-nak pedig az Assassin’s Creed: Unity – Dead Kings zenei háttéranyagát. Austin Wintory pedig az Assassin’s Creed: Syndicate zenéjéért volt felelős.
Lorne Balfe nem csak az Assassin’s Creed III. főkomponistája volt, de együtt szerezte Jesper Kyd-del a Revelations zenéjét is. Továbbá érdekesség, hogy Balfe készítette a Brotherhood trailer zenéjét, és neki köszönhetjük az Assassin’s Creed III.: The Tyranny of King Washington zenei anyagát is. Ezen a linken elérhetitek a zeneszerző hivatalos oldalát, ahol számos érdekes, hivatalosan ki nem adott zenei anyagot is találhattok az Assassin’s Creed-világából!
« ♦♦♦ »
Ha tetszett a cikk, iratkozz fel a blog csatornáira!
Köszönöm, ha megosztod a bejegyzést ismerőseiddel, mert ezáltal még több emberhez eljuthatnak ezek a lenyűgöző filmes kulisszatitkok, kritikák, filmzenék és érdekességek!